طراحي سايت تهران به طراحي وب سايت هايي گفته مي شود كه در اينترنت نمايش داده مي شوند. معمولاً به جنبههاي تجربه كاربر توسعه وبسايت اشاره دارد تا توسعه نرمافزار. طراحي وب در گذشته بر طراحي وب سايت براي مرورگرهاي دسكتاپ متمركز بود. با اين حال، از اواسط دهه 2010، طراحي براي مرورگرهاي موبايل و تبلت اهميت روزافزوني پيدا كرده است.
يك طراح وب روي ظاهر، چيدمان و در برخي موارد محتواي يك وب سايت كار مي كند. براي مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت ها و تصاوير استفاده شده مربوط مي شود. Layout به چگونگي ساختار و طبقه بندي اطلاعات اشاره دارد. يك طراحي وب خوب براي استفاده آسان، از نظر زيبايي شناسي دلپذير است و با گروه كاربري و برند وب سايت مناسب است. بسياري از صفحات وب با تمركز بر سادگي طراحي شده اند، به طوري كه هيچ اطلاعات و عملكرد اضافي كه ممكن است حواس كاربران را پرت كند يا گيج كند ظاهر نمي شود. از آنجايي كه سنگ اصلي خروجي يك طراح وب سايتي است كه اعتماد مخاطبان هدف را جلب مي كند و آن را تقويت مي كند، حذف هر چه بيشتر نقاط بالقوه نااميدي كاربر يك ملاحظه حياتي است.
طراحي سايت شركتي دو تا از متداول ترين روش ها براي طراحي وب سايت هايي كه هم در دسكتاپ و هم در موبايل به خوبي كار مي كنند، طراحي واكنش گرا و تطبيقي ??است. در طراحي واكنشگرا، محتوا بسته به اندازه صفحه نمايش به صورت پويا حركت مي كند. در طراحي تطبيقي، محتواي وبسايت در اندازههاي طرحبندي ثابت ميشود كه با اندازههاي رايج صفحه نمايش مطابقت دارد. حفظ يك چيدمان كه تا حد امكان هماهنگ بين دستگاه ها باشد براي حفظ اعتماد و تعامل كاربر بسيار مهم است. از آنجايي كه طراحي پاسخگو مي تواند مشكلاتي را در اين زمينه ايجاد كند، طراحان بايد در كنار گذاشتن كنترل بر نحوه ظاهر شدن كار خود مراقب باشند. اگر آنها مسئول محتوا نيز باشند، در حالي كه ممكن است نياز به گسترش مهارت خود داشته باشند، از مزيت كنترل كامل محصول نهايي لذت خواهند برد.
يكي از عناصر كليدي يك محصول موفق، ايجاد نمايشگرهاي موثر، كارآمد و بصري دلپذير است. براي توليد چنين نمايشگرهايي با كيفيت بالا، خواه گرافيكي (به عنوان مثال، وب سايت ها) يا ملموس (به عنوان مثال، كنترل از راه دور)، درك بينايي انسان، همراه با دانش درك بصري مورد نياز است. با مشاهده، تحقيق و شناسايي نمونه هايي از توانايي هاي ادراكي خود، مي توانيم محصولاتي را با توجه به اين ويژگي هاي وحدت بخش طراحي كنيم. به منظور گسترش چنين مهارت هايي در دنياي طراحي تعامل، ما "روانشناسي گشتالت و طراحي وب: راهنماي نهايي" را توسعه داده ايم.
روانشناسي گشتالت نظريه اي از ذهن است كه در بسياري از جنبه هاي مختلف انديشه، عمل و ادراك انسان به كار رفته است. به طور خاص، نظريهپردازان و محققان گشتالت تلاش ميكنند تا ادراك بصري را بر حسب روشي كه فرآيندهاي زيربنايي سازماندهي ميشوند و اينكه چگونه به ما در درك جهان كمك ميكنند، درك كنند. سازماندهي اين فرآيندهاي شناختي براي درك ما از نحوه تفسير جريان مداوم اطلاعات بصري كه وارد چشمانمان مي شود و اينكه چگونه به نمايشي منسجم، معنادار و قابل استفاده از جهان تبديل مي شود، مهم است. در طول بيست سال گذشته، كار روانشناسان گشتالت توسط طراحان تعامل و ساير متخصصان درگير در توسعه محصولات براي كاربران انساني پذيرفته شده است.
در اين دوره، ما برخي از بهترين منابع موجود در حال حاضر در مورد موضوع روانشناسي گشتالت و ادراك بصري را گردآوري و ادغام كرده ايم. براي كمك به درك اينكه چگونه مي توانيد روانشناسي گشتالت را در طراحي وب به كار ببريد، نمونه هاي مختلفي از طرح هاي موجود ارائه كرده ايم. اينها توجه را به كيفيت ها، ويژگي هاي عجيب و غريب و ويژگي هاي ادراك بصري جلب مي كنند. علاوه بر اين، آنها در مورد چگونگي تطبيق اين موارد و در تعدادي از موارد مورد سوء استفاده قرار ميگيرند تا از اهداف كاربر يا طراح يا مشتري پشتيباني شود.
به كارگيري تفكر گشتالت در طراحي، بينش ها و راه هاي جديدي را براي برخورد با مشكلات و چالش ها در اختيار ما قرار مي دهد. با تثبيت روشهاي متعددي كه اطلاعات بصري را سازماندهي ميكنيم، ميتوانيم طرحهاي خود را براي همه كاربران بهبود بخشيم.
- چهارشنبه ۱۹ آبان ۰۰ | ۱۵:۱۲ ۲۹ بازديد
- ۰ نظر