راهنماي خريد لباس نوزادي براي والدين جوان

يكي از مهم ترين و هيجان انگيزترين تجربه‌هاي زندگي هر زوج جوان، خريد لباس نوزادي براي براي فرزند در راهشان است. با اين حال، تجربه اول همواره دشوار و پر از سردرگمي است. اكثر زوج‌ها از تجربه ديگران در اين خريد بهره مي‌گيرند و چه بهتر خواهد بود اگر اين تجربيات با علم روز دنيا تلفيق شوند. به همين منظور، مجموعه اي از تجربيات كارآمد و توصيه‌هاي مفيدي از صاحب نظران را در اين مطلب آورده ايم. در اين راهنماي خريد به شما كمك مي‌كنيم زيباترين و بهترين لباس كودك را براي نوزاد خود مهيا كنيد. با ما تا انتها همراه باشيد. راهنماي خريد لباس نوزادي براي والدين جوان

 

سيسموني را با چه لباس‌هايي تكميل كنيم؟

لباس نوزادي داراي انواع مختلفي است و اين تنوع بالا ممكن است موجب سردرگمي در هنگام خريد شود. توجه داشته باشيد كه دسته اي از لباس‌هاي نوزاد فارغ از فصل و دماي هوا تهيه شده و برخي ديگر با در نظر داشتن شرايط آب و هوايي مي‌شوند. در اينجا انواع لباس نوزاد به همراه كاربرد آن‌ها را آورده ايم:

كلاه، جوراب و دستكش: تعادل دماي بدن نوزاد بادي: جلوگيري از برخورد سرما با شكم و پهلوي نوزاد و شل شدن يا افتادن پوشك سرهمي: جلوگيري از برخورد سرما با شكم و پهلو شورت عينكي: راحتي در تحرك نوزاد، جلوگيري از شل شدن پوشك و نشت كردن ادرار و مدفوع پيشبند: جلوگيري از آلوده شدن و نياز به شستشوي مكرر لباس‌ها پتو لباسي: جلوگيري از خفگي نوزاد در هنگام خواب بلوز و شلوار: محافظ نظافت، آراستگي و سلامت نوزاد تاپ: حفظ گرماي بدن در فصل سرما و جلوگيري از گرما زدگي در تابستان

مهم ترين ويژگي يك لباس نوزاد، راحتي آن است. به همين دليل، توصيه مي‌شود از خريد لباس‌هايي با تزئينات آزار دهنده و دست و پا گير بپرهيزيد. لباس نوزادي بايد نسبتا گشاد و راحت باشد؛ زيرا تنگ بودن آن مانع از تحرك دست و پاي اين موجود حساس و ظريف مي‌شود. بهتر است لباس‌هايي با يقه و آستين گشاد را انتخاب كنيد كه پوشاندن و در آوردن آن‌ها آسان تر است. جنس آن بايد نرم و لطيف باشد تا در برخورد با پوست حساس فرزند شما موجب بروز حساسيت نشود. به همين منظور، توصيه مي‌شود از لباس‌هاي نخي با الياف كاملا پنبه استفاده كنيد.

راحتي خود را فراموش نكنيد. لباس‌هايي مانند بادي و سرهمي نوزادي با دكمه يا زيپ در قسمت پايين تنه، تعويض پوشك را بسيار آسان تر مي‌كند. تجربه نشان داده است لباس‌هاي زيپي در مقايسه با انواع دكمه اي، راحتي بيشتري را در اختيار شما قرار مي‌دهد. با توجه به اينكه ترشحات آب دهان نوزاد و رفلاكس شير لباس را چند بار در روز آلوده مي‌كنند، با استفاده از پيشبند مي‌توانيد تعداد دفعات تعويض و شستشوي لباس نوزاد خود را كاهش دهيد.

بهترين رنگ براي لباس نوزادي

برخي افراد براي راحتي بيشتر خود از لباس‌هايي با رنگ تيره براي نوزاد خود استفاده مي‌كنند؛ زيرا رنگ‌هاي تيره مانع از ديده شدن آلودگي روي لباس مي‌شوند. با اين حال، تحقيقات نشان مي‌دهند كه طيف رنگ خنثي شامل سرمه اي، كرمي، سفيد، طوسي و… بهترين رنگ‌ها براي لباس نوزاد هستند. علاوه بر اين، حساسيت بالاي بهداشت نوزاد ايجاب مي‌كند كه والدين به موقع از آلودگي لباس مطلع شده و براي تعويض آن اقدام كنند. از طرف ديگر، رنگ‌هاي خنثي همواره زيبا هستند و جذابيت خود را هرگز از دست نمي‌دهند.

توجه داشته باشيد كه رنگ لباس در روحيه نوزاد شما تاثير خواهد داشت. بنابراين، با استفاده از رنگ‌هاي روشن مي‌توانيد روحيه مثبت را در ناخودآگاه فرزند دلبندتان نهادينه كنيد. رنگ‌هايي مانند ليمويي، صورتي، آبي و… نيز انتخاب‌هاي جذابي هستند كه بسته به سليقه شما مي‌توانند در اولويت قرار بگيرند. اين رنگ‌ها همچنين مي‌توانند با در نظر داشتن رنگ پوست نوزاد انتخاب شوند.

خريد اينترنتي لباس نوزاد

سايز لباس مناسب فرزند من چيست؟

اين سوال در ميان زوج‌هاي جوان بسيار رايج است. لباس نوزادي عموما در 6 سايز عرضه مي‌شوند. اين دسته سايز بندي با توجه به تفاوت قد و وزن نوزادها آن‌ها انجام مي‌شود. بنابراين، گاهي ممكن است قد و وزن نوزاد 3 ماهه شما از حد استاندارد اين سايزبندي بيشتر باشد. سايز نوزاد از بدو تولد تا 12 ماهگي شامل موارد زير هستند:

نوزاد نارس (P)

در صورتي كه فرزند شما به صورت نارس يا 7 ماهه به دنيا آمده باشد، لباس‌هاي عادي نوزادي براي وي متناسب نخواهد بود. به همين دليل، لباس‌هايي با سايز كوچك تر طراحي شده اند كه براي نوزادهايي با 2.3 كيلوگرم وزن مناسب بوده و با علامت P قابل شناسايي هستند.

تازه متولد شده (NB)

نوزاد تازه متولد شده ممكن است وزن بين 2.3 تا 3.6 كيلوگرم داشته باشد. در اين صورت، لباس‌هايي با سايز NB كاربرد پيدا مي‌كنند. اين لباس‌ها براي نوزادهايي با قد 43.2 تا 53.3 سانتي متر در نظر گرفته مي‌شوند.

سايز صفر (سايز 0)

اين سايز مناسب براي نوزاد تازه متولد شده است كه بين 3.6 تا 5.4 كيلوگرم وزن و تقريبا 53.3-66 سانتي متر قد داشته باشد. با توجه به رشد سريع قدي و وزني نوزادها در ماه‌هاي اول، فرزند شما تنها در سه ماه اول قادر به استفاده از اين لباس نوزادي خواهد بود. بنابراين، بهتر است تنها چند دست لباس (بين 2 تا 4 دست) را براي اين مدت خريداري كنيد.

سايز 1

لباس‌هاي سايز 1 را معمولا براي نوزادهاي بين 3 تا 6 ماه در نظر مي‌گيرند. در اين دوره زماني، قد و وزن فرزند شما به ترتيب بين 61-66 سانتي متر و 5.4-7.3 كيلوگرم خواهد بود. بسته به برند، دوخت و برش لباس و همچنين ميزان رشد نوزاد ممكن است فرزند شما فرصت كمتر يا بيشتري براي استفاده از اين سايز لباس داشته باشد. خريد 4 دست لباس براي اين مدت مي‌تواند پاسخگوي نياز فرزند شما باشد.

سايز 2

خريد لباس بچه سومين سايز لباس نوزادي، سايز 2 است كه با جثه نوزادهاي 6 تا 9 ماهه تناسب دارد. در اين حالت، وزن نوزاد بين 7.3 تا 9.1 كيلوگرم خواهد بود و قد وي در محدوده 66-4.1 سانتي متر قرار مي‌گيرد. در اين مرحله نيز فرزند شما همچنان رشد سريعي دارد و نيازي به لباس‌هاي متعدد نخواهد بود. 3 تا 4 دست لباس مي‌تواند براي اين دوره زماني كافي باشد. سعي كنيد متناسب ترين لباس‌ها براي فصل را انتخاب كنيد و از انتخاب لباس‌ها با سايز بزرگ تر بپرهيزيد.

 

راهنماي خريد لباس نوزادي براي والدين جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.