كافه جزوه مرجع دانلود رايگان كتاب و جزوه

 

كتاب مجموعه اي از صفحات نوشته شده، مصور، چاپ شده يا خالي (صفحه هاي سفيد و نانوشته) است. از جوهر، كاغذ، پوست حيوانات يا مواد ديگر (چسب، نخ و ...) كه از يك طرف (راست يا چپ) به هم چسبيده يا متصل مي شوند، ساخته مي شود. به هر صفحه كتاب يك صفحه و هر طرف يا هر صفحه را يك صفحه مي گويند.

كتاب ها در اندازه هاي مختلف عرضه مي شود. در ايران سفر، وزرا و جيپ جيبي از معروف ترين قطعات كتاب است. كوچكترين كتاب جهان كتاب مقدس است كه در موزه كليساي وانك اصفهان نگهداري مي شود. اولين كتاب فارسي زبان در هند توسط يك ارمني با زيورآلات تزئين شد. نوع ديگر كتاب، كتاب الكترونيكي است كه در بسته‌هاي نرم ‌افزاري مانند پي ‌دي ‌اف يا آي‌ پب عرضه مي ‌شود كه توسط كتاب ‌خوان ‌هاي الكترونيكي مانند آمازون كيندل نيز استفاده مي ‌شود. نمونه ديگري از كتاب هاي چاپ نشده، كتاب صوتي است كه توسط شخص يا افراد خوانده مي شود و گاهي به صورت نمايشنامه اجرا مي شود. اين كتاب ها ممكن است همراه با موسيقي و افكت باشد.

پيشينه تعريف كتاب

هنوز تعريف روشن و كاملي ارائه نشده است و نمي تواند معناي همه انواع مختلف كتاب را پوشش دهد. مانند نشريات، تحت عنوان ثابت، نبايد به صورت دوره اي منتشر شوند. يكي ديگر از تعريف هاي به ظاهر مناسب، محتواي توليد شده توسط نويسنده است كه هدف خاصي را دنبال مي كند، كتاب محتوا را حول محور هدف تعيين شده توسط نويسنده ارائه مي كند، در پايان كتاب نويسنده به هدف خود مي رسد و در اين صورت هيچ ارجاع كلي به كتاب يا مقاله ديگري ندارد.

كلمه فارسي كتاب از عربي وارد شده است. در فارسي ميانه «نامك» (حرف دري در فارسي) را عموماً كتاب مي‌گفتند و فروردگ به آنچه امروزه عموماً به عنوان گفتمان شناخته مي‌شود، اطلاق مي‌شود. در دوره توسعه شديد فارسي، حرفي به معناي مطلق كتاب به كار رفته است. در فارسي ميانه از اصطلاحات تخصصي تر ماتيكان (رساله) و نسك (براي بخش هاي اوستايي) استفاده مي شود. كلمه پيامبر كه هميشه نوشته شده و مي توان به معناي مطلق كتاب يا نوشتار به كار برد، در زبان فارسي دري با معناي خاص قرآن به كار مي رود.

 

كتاب الكترونيكي چيست؟

در سال هاي اخير استفاده از رايانه باعث تسهيل چاپ كتاب و توسعه چاپ و انتشار كتاب هاي چاپي شده است. در اواخر قرن بيستم، وسايل ارتباطي مانند تلويزيون، كامپيوتر و اينترنت مفهوم كتاب را به عنوان مهمترين منبع اطلاعات به چالش كشيدند. از سوي ديگر، با ذخيره اطلاعات كتاب در نوارهاي صوتي و تصويري، تعريف كتاب به عنوان «مجموعه مقالات چاپي يا نسخ خطي» نيز به چالش كشيده شده است.

منشاء كتاب هاي الكترونيكي به سال 1971 ميلادي بر مي گردد. اين كتاب هاي الكترونيكي با استفاده از لامپ هاي پرتو كاتدي، تصاوير صفحه نمايش را توليد كردند كه مي توانست جايگزين چاپ و كاغذ شود. اما اولين كتاب الكترونيكي ديجيتال، موشك Nuvomedia در سال 1999 منتشر شد.

اخيراً تلاش هايي براي تبديل كتاب هاي معمولي به كتاب الكترونيكي صورت گرفته است. اين تلاش ها در جنبشي به نام پروژه گوتنبرگ انجام مي شود. براي سهولت استفاده از كتاب هاي الكترونيكي، تجهيزات ديجيتال ويژه اي به نام كتاب خوان هاي الكترونيكي وارد بازار شده است. اين دستگاه ها در واقع كامپيوترهاي كوچكي هستند كه قادر به ذخيره و بازيابي تعداد زيادي كتاب الكترونيكي هستند.

برخي از ويژگي هاي كتاب هاي الكترونيكي كه منجر به استفاده گسترده از آن شده است عبارتند از:

  • سهولت حمل و نقل در حين تركيب محتوا
  • انسجام محتوا و تنوع برنامه ها
  • مطالب را با يكديگر به اشتراك بگذاريد
  • پشتيباني از ويژگي هاي چند رسانه اي

اين مزايا باعث شده است كه فروش كتاب هاي الكترونيكي از كتاب هاي چاپي آمازون، بزرگترين كتابفروشي جهان، پيشي بگيرد.

كتاب صوتي چيست؟

كتاب صوتي، كتاب مصور يا كتاب صوتي سندي است كه به صورت صوتي تهيه شده و بر روي نوار كاست، سي دي و ... ضبط شده است. پول كتاب هاي صوتي مي توانند با موسيقي و افكت نيز همراه شوند.

مراحل چاپ كتاب

كتابي كه توسط نويسنده تهيه شده است، توسط انتشارات چاپ و شماره گذاري مي شود تا شماره شابك خانه كتاب (كه البته ناشران شابك آن را دريافت كرده و مانند خانه كتاب در اختيار دارند) به دست آورند. پس از تعيين شابك، كتاب براي فيپا به كتابخانه ملي ارسال مي شود. پس از دريافت فيپا كه اطلاعات كامل كتاب در آنجا جمع آوري مي شود، كتاب براي اخذ مجوز چاپ جهت صدور نسخه اي از آن به وزارت كشور ارسال مي شود. مجوز كتاب.

پس از انجام تمامي مراحل، كتاب آماده چاپ و ارسال توسط ناشر براي چاپ سنگي، چاپ و صحافي است. اكنون كتاب شما آماده است. همه اين مراحل ممكن است بين 1 تا 3 ماه طول بكشد.

جزوه چيست؟

بروشور يا نامه چاپي يك كتاب بدون جلد است (يعني بدون جلد سخت يا جلد گالينگور). يك بروشور ممكن است شامل يك ورق كاغذ باشد كه در دو طرف چاپ شده و به نصف، يك سوم يا يك چهارم تا شده باشد.

استاندارد بين‌المللي يونسكو براي توليد كتاب و انتشارات، بروشور را چنين تعريف مي‌كند: «نشريه چاپي غير دايره‌اي با حداقل 5 و حداكثر 48 صفحه، بدون صفحه جلد، كه در يك كشور خاص منتشر شده و در دسترس عموم قرار مي‌گيرد». اين نشريه به عنوان يك "نشريه غير ادواري حاوي حداقل 49 صفحه، بدون صفحات جلد" توصيف مي شود. با اين حال، تعاريف يونسكو فقط براي هدف خاص جمع آوري آمار توليد كتاب آنها استفاده مي شود.

هدف جزوه

بروشورها مي توانند از اطلاعات مربوط به ظروف آشپزخانه گرفته تا اطلاعات پزشكي و رساله هاي ديني را شامل شود. بروشورها در بازاريابي بسيار مهم هستند، زيرا ارزان هستند و به راحتي بين مشتريان توزيع مي شوند. جزوات همچنين ابزار مهمي به عنوان موضع سياسي براي اعتراض در مبارزات سياسي بود.

استفاده تجاري از جزوه ها

بروشورها به طور گسترده در تجارت استفاده مي شوند، به ويژه به عنوان نوعي ارتباطات بازاريابي. بروشورها اهداف مختلفي دارند، از جمله توضيحات محصول، راهنماها، اطلاعات شركت، تبليغات يا راهنماي تور، و اغلب به روشي مشابه بروشورها استفاده مي شوند.

منبع: كافه جزوه

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.