بهترين مناطق ويلايي در ايران كدامند؟

امروزه زندگي اغلب انسان ها به ساختمان هاي متعددي وابسته مي باشند. از مهم ترين اين ساختمان ها مي توان به ويلا ها اشاره كرد. 

بديهي است كه تمامي افرادي كه به دنبال ساخت و طراحي ويلا هستند به فكر تهيه زمين و  اماكن ويلايي در بهترين و مناسب ترين نقاط ايران هستند و به همين منظور هم پيش از خريد لازم است كه به موارد بسياري اعم از زيبايي، چشم انداز، شرايط آب و هوايي . طراحي منحصر به فرد و.... توجه كافي داشته باشند تا بتوانند يك ويلاي منحصر به فرد را تهيه كنند.

در ادامه قصد داريم به معرفي بهترين اماكن ويلايي در ايران بپردازيم.

ويژگي اماكن ويلايي مناسب

همواره برخي از افراد دغدغه تهيه ويلاي مناسب در ايران را دارند و به همين علت هم در ادامه قصد داريم به ويژگي هاي اماكن منحصر به فرد اشاره كنيم :

  • دسترسي آسان : پيش از هر چيزي لازم است كه مناطق ويلا مورد نظر خود را از لحاظ امنيت، سهولت در رفت و آمد، دسترسي آسان به اماكن تفريحي، درماني، گردشي و ... را به خوبي مورد بررسي قرار دهيد؛ چرا كه كليه اين موارد در ميزان آرامش و كيفيت زندگي شما موثر خواهد بود.

  • آب و هواي پاك : متاسفانه آب و هواي آلوده كلان شهر ها مي تواند منجر به سرطان ريه و همچنين بروز مشكلات تنفسي براي كودكان و البته سالمندان شود، به همين علت هم بهتر است كه اماكن ويلايي را در نزديكي دريا، جنگل و ... در نظر بگيريد.

  • منظره چشم نواز : بديهي است كه همگان به دنبال طبيعت بكر و البته چشم نواز مي باشند و پيشنهاد مي شود كه ويلا ها را در مناطق عالي ايران از قبيل مازندران، گيلان و .... احداث كنيد.

  • فضاي سبز : خوشبختانه در سال هاي اخير شاهد ايجاد باغ گل هاي تزئيني، باغ ميوه، فضاي نشيمن و ... بوديم كه طبيعتا منجر به لذت بردن شما از پيرامون ويلا مي شود.

  • پاركينگ سر پوشيده : طبيعتا اغلب افراد به منظور سهولت در رفت و آمد از اتومبيل هاي شخصي خود بهره مي برند و در مناطق شمالي ايران هم با بارش برف و باران مواجه هستيم كه در نهايت ناچار به تهيه پاركينگ هاي سر پوشيده مي باشيم تا از آسيب به خودرو مورد نظر خود جلوگيري به عمل آوريم.

  • استخر : همواره كمتر كسي پيدا مي شود كه از احداث استخر، سونا، جكوزي و ... در اماكن ويلايي جلوگيري كند و قطعا بخش عمده اي از ويلاي خود را به سونا خشك و استخر اختصاص مي دهد.

  • اتاق نشيمن : قطعا اغلب مردم از اتاق هاي نشيمن خاطره لذت بخشي دارند؛ چرا كه اين محيط منجر به حس صميميت و دوست داشتن در ميان اعضاء خانواده مي شود و به همين علت هم بهتر است كه طراحي آن مربع شكل به همراه دكوراسيون رنگ روشن باشد تا حس يك منزل شاد و صميمي را به شما القا كند.

  • فضاي اختصاصي : امروزه فضاي اختصاصي در اغلب ويلا ها تعبيه مي شود تا كليه ساكنان به استراحت كردن و همچنين انجام فعاليت هاي خصوصي خود بپردازند.

  • آشپز خانه : حتما شنيديد كه آشپزخانه قلب اصلي يك خانه مي باشد و به همين علت هم يك عنصر اصلي در ويلا به شمار مي آيد؛ اين مكان دلنشين در فضاي نيمه باز در نظر گرفته مي شود تا بوي ناخوشايند سوختگي، چربي و ... به درون ويلا نفوذ نكند.

  • اتاق مطالعه : شايد شما هم در هنگام سفر و گذراندن اوقات فراغت خود از مطالعه كردن غافل مي شويد؛ اما يك اتاق مطالعه آرام و البته دنج مي تواند شما را به كتاب خواندن ترغيب كند.

  • اتاق امن : احتمالا با شنيدن اين نام به ياد مكان هاي مخفي براي نگهداري گاوصندوق، جواهرات و ... مي افتيد اما اين اتاق ها در مقابل زلزله، انفجار و ... مقاوم سازي شدند كه طبيعتا در هنگام بروز خطر مي توانيد به آن مكان پناه ببريد.

  • طراحي اتاق خواب شكيل : طبيعتا اتاق خواب محل مناسبي براي استراحت و آرامش افراد تلقي مي شود و به همين جهت هم لازم است كه سيستم گرمايشي، سرمايشي، سرويس بهداشتي و .... را در اتاق خواب ها در نظر بگيريم تا همگان بتوانند از آن بهره ببرند.

لازم به ذكر است كه تعداد اتاق خواب ها به عوامل بسياري از قبيل مساحت ويلا، تعداد طبقات و ... وابسته مي باشد.

  • سرويس بهداشتي ويلا : بسياري از افراد دغدغه اين را دارند كه چه تعداد سرويس بهداشتي در ويلا موجود باشد و در پاسخ بايد گفت : ميزان حمام و سرويس هاي بهداشتي به تعداد طبقات ويلا بستگي دارد؛ به عنوان مثال ويلا هاي دوبلكس و تريپلكس به تجهيزات بيشتري نياز دارند.

معرفي بهترين اماكن ويلايي در ايران

پس از آشنايي با ويژگي هاي ويلاي مناسب نوبت به معرفي بهترين اماكن ويلايي در كشور ايران مي رسد كه طبيعتا در اين راستا با تنوع بسياري رو به رو هستيم :

1) كردان : اين منطقه چشم نواز در نزديكي استان البرز قرار دارد كه خوشبختانه دسترسي به آن بسيار آسان است و اغلب افراد به منظور سوار كاري و كوه نوردي به اين منطقه سفر مي كنند؛ براي لذت بردن از هواي پاك و تميز كافي است كه ويلاي مورد نظر خود را در منطقه كردان تهيه كنيد.

2) سهيليه : خوشبختانهپس از كردان به منطقه منحصر به فرد و البته ناشناخته سهيليه نزديك مي شويم كه پوشش گياهي فوق العاده اي در اين مكان به چشم مي خورد؛ وجود منابع غني اعم از آب، برق و .... همگان را به اقامت در اين منطقه تشويق مي كند.

3) دماوند : امروزه كمتر كسي پيدا مي شود كه با اين مكان آشنايي نداشته باشد؛ چرا كه وجود آب و هواي تميز و همچنين پيست اسكي آبعلي از جاذبه هاي اين مكان محسوب مي شود و طبيعتا از بهترين اماكن ويلايي در ايران به شمار مي آيد.

4)مازندارن : از زيبايي هاي شمال ايران مي توان به استان مازندران اشاره كرد كه قطعا به شهر تهران هم نزديك مي باشد و با خريد ويلا در اين منطقه مي توان از طبيعت منحصر به فرد آن بهره مند شد.

5) مناطق متل قو، نمك آبرود : مناطق نوشهر و نمك آبرود از استان هاي پر طرفدار محسوب مي شود و با تهيه ويلا در اين منطقه مي توان از امكانات متنوع آن اعم از تلكابين و .... استفاده كرد.

6) لواسان : گفتني است كه لواسان از شكيل ترين مناطق مي باشد كه البته قيمت آن نسبت به ساير مناطق تهران، اندكي گران و غير مقرون به صرفه است.

كلام آخر

هدف ما در اين مقاله اين بود كه شما را با بهترين اماكن ويلايي در ايران و همچنين ويژگي هاي يك ويلاي مناسب آشنا كنيم و اكنون براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به سايت شركت معماري استوديو قاف مراجعه بفرماييد.

طراحي ويلا


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.