فروش پرسودترین نهال خشکبار در ایران، نهال گردو پیوندی

به نقل از آریا نهال؛ اگر علاقه مند به زمینه ی کشاورزی و باغداری باشید، احتمالا پرسودترین خشکبار در ایران سوال اساسی شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به معرفی پرسودترین نهال میوه ی ایران یعنی نهال گردو بپردازیم. نهال گردو انواع و ارقام متفاوتی دارد که در ادامه به معرفی بهترین نهال های گردو خواهیم پرداخت پس تا انتهای این متن همراه ما باشید.

چرا نهال گردو می تواند پرسودترین خشکبار ایران قلمداد شود؟

شاید در ابتدا این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا از بین نهال های خشکباری همچون:

  1. نهال بادام
  2. نهال انگور
  3. نهال پسته
  4. فندق

و... سایر نهال های خشکبار، نهال گردو را می توان به پرسودترین خشکبار در ایران نامید. در ابتدا بهتر است به جایگاه مغز گردو بر سر سفرهای ایرانیان بپردازیم.

تقریبا در تمامی خانه ها می توان مغز گردو، با پوست و یا بدون پوست را پیدا کرد. مغز گردو بر سر سفره ی صبحانه تا شام می تواند جای گیرد، در صورتی که ارقام خشکبار دیگر همچون بادام، پسته که جزء رقبای اصلی گردو محسوب می شوند، کاربرد کمتری به نسبت مغز گردو دارند.

پس بازار خرید و فروش مغز گردو به مراتب پر رونق تر از پسته و بادام محسوب می گردد. از طرف دیگر مغز گردو قیمت قابل توجه ای دارد و حتی سوخته و سیاه آن، در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش از هر چیز شما می توانید در لینک زیر به مشاهده ی انواع نهال خشکبار در آریا نهال بپردازید:

مهم ترین دلیل برای خرید نهال خشکبار آن هم نهال گردو چیست؟

اما مهم ترین دلیلی که می تواند شما را مشتاق به خرید نهال گردو کند، سال باردهی نهال گردو است. جالب است بدانید نهال های گردویی که پیوندی باشند، اغلب از سال دوم باردهی خود را آغاز می کنند در صورتی که نهال پسته حداقل 5 الی 7 سال زمان نیاز دارد. از آن طرف شاید بگوید در بادام چگونه است؟ در بادام هم از دومین سال باردهی آغاز می گردد اما مهم ترین نکته در زمان به بلوغ رسیدن درختان می باشد.

درخت گردو در هشتمین سال به بلوغ کامل می رسد و در ارقام نهال گردو پیوندی توانایی باردهی 250 الی 300 کیلو را دارد در صورتی که این عدد در بادام به یک چهارم هم نمی رسد! به عبارتی هر درخت گردو با باردهی خشک توانایی باردهی 70 کیلو گردوی خشک را دارد در صورتی که هر درخت بادام در حدود 30 کیلو باردهی خواهد داشت.

مزایای دیگر نهال گردو پیوندی به نسبت سایر نهال ها چیست؟

می توان از جمله مزایای دیگر نهال گردو به مقاومت مناسب در برابر سرما اشاره داشت. نهال گردو ذاتا سرما دوست است و این به آن معناست که در مناطق معتدل و سردسیر توانایی باردهی فوق العاده دارد در صورتی که در نهال پسته و بادام این قضیه متفاوت است و در مناطق گرمسیر رشد مناسبی دارا می باشند.

حال که به اندازه ی کافی از دلایل انتخاب نهال گردو آن هم از نوع پیوندی یا اصلاح شده ی آن پرداختیم، بهتر است به معرفی چند نهال گردو پیوندی پربار هم بپردازیم.

همچنین حین خرید نهال گردو توصیه می شود به خوبی تمامی ارقام نهال گردو با برسی کنید و بهترین نهال گردوی مناسب منطقه ی زندگی خود را انتخاب نمایید.

معرفی 2 نهال گردوی پیوندی مناسب مناطق معتدل و سردسیر:

اگر سری به نهالستان های گردو همانند نهالستان آریا نهال، گلد نهال یا دکتر نهال زده باشید، با لیستی بزرگ و جذاب رو به رو می شوید که ممکن است انتخاب نهال گردو را برای شما کمی دشوار کند. حال بهترین نهال های گردویی که توانایی باردهی 250 الی 300 کیلو به ازای هر درخت بالغ گردو را دارا می باشند در ادامه معرفی خواهیم کرد.

اولین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل، نهال گردو چندلر پیوندی:

این نهال گردو با اصالتی آمریکایی، دل بسیاری از کشاورزان و باغداران را ربوده است. کافیست نام گردو چندلر را به زبان انگلیسی سرچ کرده تا محبوبیت و جهانی بودن این نژاد درخت گردو را مشاهده نمایید. بیش از یک دهه است که این نهال به صورت کامل بومی سازی شده است و با آب و هوای ایران به خوبی سازگار شده است.

این نهال گردو را می توانید در ارتفاعات 900 الی 1500 متر از سطح دریا کشت نمایید. از ارقام دیرگل گردو می باشد که یک دلگرمی محکم برای کشاورزان و باغداران محسوب می گردد.

مغز گردوی چرب و کاغذی این نژاد از دیگر محبوبیت های این گردو محسوب می شود.

دومین نهال گردو مناسب مناطق معتدل و سردسیر، نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو فرنور پیوندی همانند نهال گردوی چندلر، از ارقام وارداتی محسوب می شود با این تفاوت که اصالت آن مربوط به کشور فرانسه می باشد. این نژاد از پربارترین ارقام گردوی سردسیر محسوب می گردد که با پایه ای متوسط، کار برداشت گردو را برای شما در فصل برداشت راحت تر خواهد کرد.

توصیه می شود از این نهال گردو در ارتفاعات 1500 الی 2300 متر بهره مند شد. از ارقام بسیار دیرگل گردو محسوب می گردد. از دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می کند و تا 70 سال به راحتی توانایی باردهی مناسب را خواهد داشت.

نحوه ی خرید نهال خشکبار چگونه است؟

شما می توانید جهت خرید نهال میوه یا نهال خشکبار به وب سایت آریا نهال مراجعه کنید تا همزمان با مشاهده ی تصاویر و مشخصات نهال، از قیمت آنلاین انواع نهال از جمله قیمت نهال گردو مطلع شوید. همچنین می توانید با برقراری ارتباط با شماره تماس های (09143336024 / 09143336029) نسبت به دریافت مشاوره و خرید نهال اقدام نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.