طراحي اپليكيشن با پايتون

دهه‌هاست كه فناوري هر روز در حال تغيير و پيشرفت است و در نتيجه ما تلفن‌هاي هوشمند، ابر رايانه‌ها، هوش مصنوعي و موارد ديگر داريم. براي استفاده از اين فناوري‌ها، ما اكنون چندين برنامه تلفن همراه را توسعه داده‌ايم كه با زبان‌هاي برنامه نويسي ساخته شده‌اند. يكي از اين زبانهاي محبوب، طراحي برنامه با استفاده از Python است.

C:UsersAmin IzadiniaDesktopطراحي-اپليكيشن-با-پايتون1.jpg

Python يك زبان برنامه نويسي بسيار محبوب در بين توسعه دهندگان است. در واقع، اين زبان به عنوان بهترين زبان برنامه نويسي سال 2019 اعلام شد و حتي از زبان اصلي برنامه نويسي، جاوا پيشي گرفت. در حقيقت، اين امر كل روند توسعه برنامه تلفن همراه را بسيار تسهيل كرده است، از اين رو عنوان آن را نيز به خود اختصاص داده است.

پايتون چيست؟

پايتون يك زبان برنامه نويسي شي گرا و يك زبان برنامه نويسي سطح بالا است. اين يك ساختار داده داخلي چشمگير است كه همراه با تايپ پويا و ارتباط بدون دردسر ارائه مي‌شود. به نظر مي‌رسد يك زبان نوشتاري يا چسب براي تركيب چندين مؤلفه با هم است.

طراحي يك برنامه با پايتون به دليل رويكرد ساده و آسان براي يادگيري آن شناخته شده است كه از قابليت خوانايي پشتيباني مي‌كند و هزينه‌هاي نگهداري را كاهش مي‌دهد. همچنين از ماژول‌ها و بسته‌ها پشتيباني مي‌كند، كه به نوبه خود باعث افزايش مدولار بودن و قابليت استفاده مجدد كد مي‌شوند. براي افزودن جواهر ديگري به تاج خود، از چندين پلتفرم كاملاً پشتيباني مي‌كند و پايتون را براي توسعه برنامه‌هاي موبايل ايده آل مي‌كند.

كافي است بگوييم كه پايتون يك زبان محبوب است. بياييد نگاهي به ويژگي‌هاي او بيندازيم كه نقش مهمي در گسترش محبوبيت او مانند آتش داشته است.

چرا طراحي برنامه در پايتون محبوبيت زيادي پيدا كرده است؟

  1. خواندن و فهم كد پايتون آسان است

يكي از رايج‌ترين ويژگي‌هاي طراحي برنامه‌هاي پايتون، نحو آن است. گرامر آن توسعه دهندگان را قادر مي‌سازد تا مفاهيم را بدون نوشتن كد اضافي بيان كنند. پايتون راهي براي ساده سازي كارهاي پيچيده دارد. به همين دليل، يادگيري آن براي مبتديان مناسب است.

پايتون تنها زباني است كه بر روي خوانايي كد تمركز دارد، بنابراين به توسعه دهندگان اين امكان را مي‌دهد تا از كلمات كليدي انگليسي به جاي علائم نگارشي استفاده كنند. همه اين عوامل پايتون را براي برنامه‌هاي اختصاصي تلفن همراه مناسب مي‌كند. علاوه بر اين، كد اصلي روشن به توسعه دهندگان كمك مي‌كند تا نرم افزار را بدون هيچ گونه تلاش اضافي حفظ و به روز كنند.

  1. زبان پايتون سريع

در پايتون، برنامه‌هايي به مفسر اضافه مي‌شوند كه مستقيماً آنها را اجرا مي‌كند. اين بدان معني است كه تقريباً براي همه زبانهاي ديگر تلفيقي اتفاق نمي‌افتد. در مورد كد پايتون، به راحتي و به سرعت مي‌توانيد از طريق كد پايتون بازخورد بگيريد، مانند خطاهاي لكه بيني. با پايتون مي‌توانيد برنامه‌هاي خود را تمام كرده و سريعتر از ساير زبان‌هاي برنامه نويسي اجرا كنيد.

  1. سازگار با پايتون

بسياري از سيستم عامل‌ها مانند Android، iOS و Windows وجود دارند كه توسط Python پشتيباني مي‌شوند. در واقع، شما مي‌توانيد از كامپايلرهاي پايتون براي استفاده و اجراي كد بر روي سيستم عامل‌ها و ابزارها استفاده كنيد. همچنين مي‌توان بدون نياز به كامپايل مجدد، كد يكساني را بر روي چندين سيستم عامل و كد برنامه اصلاح شده اجرا كرد. علاوه بر اين، اگر مي‌خواهيد تأثير تغييرات ايجاد شده در كد و خيلي سريع را بررسي كنيد، پايتون انتخاب شماست.

  1. توسعه آزمايشي را تسهيل مي‌كند

ايجاد نمونه‌هاي اوليه نرم افزار هرگز آسانتر نبوده است. پايتون به طور كامل از نمونه سازي پشتيباني مي‌كند و همچنين به شما امكان مي‌دهد با ساخت مجدد كد، مستقيماً از نمونه سازي كد توليد كنيد.

به لطف پايتون، كدگذاري و آزمايش مي‌توانند دست به دست هم دهند. اين روش از روشي به نام TDD استفاده مي‌كند كه مخفف Test Driven Development است.

  1. كتابخانه استاندارد قدرتمند

طراحي اپليكيشن با استفاده از Python داراي يك كتابخانه استاندارد بسيار قدرتمند است كه يك زبان آن را به زبان‌هاي ديگر مي‌دهد. كتابخانه استاندارد پايتون به شما امكان مي‌دهد ماژول‌ها را از طيف وسيعي از نيازها انتخاب كنيد. اكنون هر ماژول به شما امكان مي‌دهد بعداً بدون كدگذاري اضافي ويژگي‌ها را اضافه كنيد.

اين نكته را مي‌توان با يك مثال پاك كرد. فرض كنيد شما در حال نوشتن يك برنامه وب هستيد و اكنون مي‌توانيد از ماژول‌هاي خاص Python براي پياده سازي سرويس‌هاي وب يا مديريت رابط سيستم عامل استفاده كنيد. به سادگي كتابخانه پايتون را مرور كنيد و اطلاعات مربوط به ماژول‌ها را جمع آوري كنيد.

  1. پايتون از داده‌هاي بزرگ پشتيباني مي‌كند

داده‌هاي بزرگ يكي ديگر از فناوري‌هاي در حال ظهور است و پايتون يكي از پركاربردترين زبان‌ها براي توسعه آن است. اين به اين دليل است كه پايتون تعداد زيادي كتابخانه براي كار روي داده‌هاي بزرگ دارد. علاوه بر اين، برنامه نويسي پايتون براي پروژه‌هاي داده‌هاي بزرگ نسبت به زبان‌هاي ديگر آسان‌تر و سريعتر است، و اين باعث مي‌شود كه يك انتخاب محبوب براي توسعه دهندگان در سراسر جهان باشد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.