راه اندازي شبكه

 

امروزه با پيشرفت تكنولوژي تمام كارها با استفاده از كامپيوتر انجام مي شود و در تمام شركت ها كار به صورت اتوماتيك پيش مي رود، به همين دليل راه اندازي شبكه يكي از مهم ترين مسائل در شركت ها محسوب مي شود، لازم به ذكر است بدانيد كه اگر كامپيوتر هاي يك شركت را با يكديگر شبكه نكنيد سرعت كار به شدت افت پيدا مي‌كند و از حالت اتوماتيك خارج مي شود. شايد براي شما سوال پيش بيايد دليل اهميت بالاي راه اندازي شبكه چيست؟ 

در پاسخ به اين سوال بهتر است بگوييم سيستم هاي يك شركت براي انتقال فايل به يكديگر متصل هستند و اگر در يك شبكه وجود نداشته باشند تمام كارها به صورت دستي انجام خواهد شد. لازم به ذكر است بدانيد در اين محتوا اطلاعات كاملي نسبت به نصب و راه اندازي شبكه به دست خواهيد آورد در نتيجه پيشنهاد مي كنيم تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

C:UsersmemaristAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Word2.jpg

نصب و راه اندازي شبكه چه كارايي دارد

اگر از كارايي شبكه اطلاعاتي نداريد است بدانيد كه راه‌اندازي شبكه داراي كاربردهاي بسيار فراوان مي‌باشد براي مثال يكي از مهمترين مباحثي كه با راه اندازي شبكه به آن دست پيدا خواهد كرد سرعت بالاي اينترنت است، در واقع شما با راه اندازي شبكه هيچ وقت با چالش كم شدن سرعت اينترنت و يا قطع شدن آن مواجه نخواهيد شد كه اين مسئله براي بسياري از افراد آرزو شده و دسترسي به اين اينترنت پر سرعت بسيار مشكل مي باشد.

از سوي ديگر با راه اندازي شبكه ، امنيت اطلاعات سازماني شما افزايش پيدا مي‌كند، در ثاني اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه با راه اندازي شبكه هاي سازماني مي ‌توانيد براي كارمندان خود محدوديت ايجاد كنيد تا هر شخص به اطلاعات مورد نياز خود دسترسي داشته باشد براي مثال شما مي توانيد تعيين كنيد كه اطلاعات مهم تنها براي چند كارمند كه قابل اعتماد هستند نمايش داده شود در نتيجه مابقي كارمند ها به اين نوع از اطلاعات دسترسي نخواهند داشت. از تمام اين مسائل مهم تر مواجه نشدن با مشكلاتي همچون كار نكردن دستگاه پرينتر، اسكنر، فكس و بسياري از دستگاه هاي ديگر است زيرا در بسياري از موارد مشاهده شده كه كارمندان يك شركت وقتشان براي راه اندازي اين نوع از دستگاه ها گرفته مي شود.

C:UsersmemaristAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Word3.jpg

آشنايي با انواع شبكه

اگر قصد راه اندازي شبكه را داريد در ابتداي كار بايد مشخص كنيد كه قصد داريد از شبكه كابلي استفاده كنيد يا شبكه بي سيم، توجه داشته باشيد كه براي كاهش هزينه جهت راه اندازي شبكه پيشنهاد مي شود از شبكه بي سيم استفاده كنيد. قابل توجه است بدانيد كه شبكه همتا به همتا و شبكه كلاينت بهترين گزينه براي راه اندازي شبكه براي شركت هاي كوچك و بزرگ مي باشد. شركت هاي بزرگ از راه اندازي اتاق سرور نيز بهره ميبرند.

 

نتيجه گيري

مطمئنا تا قبل از مطالعه اين محتوا اطلاعاتي نسبت به  نصب و راه اندازي شبكه نداشته ايد اما در حال حاضر با انواع شبكه آشنا شده ايد و به راحتي مي توانيد با اطلاعاتي كه به دست آورده ايد يك انتخاب هوشمندانه انجام دهيد. اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه راه اندازي شبكه كارايي بسيار زيادي دارد در نتيجه استفاده از آن براي شركت ها الزامي مي باشد.

راه اندازي شبكه

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.